راه های تماس :
1 ابتدا با شناسه کاربری خود وارد سایت شوید
2 روی کلید سبز رنگ بالای سایت کلیک کنید
3منوی ارسال پست جدیدرا کلیک کنید .
  • ساعات مجاز برای تماس : 10 تا 16
  • روزهای کاری : شنبه تا 4شنبه
  • ایمیل : data(@)rastchin.com
 
اگر مشکل شما همچنان برقرار است یا سوالات دیگری دارید می توانید با تلگرام ما در ارتباط باشید
 
در خبرنامه راستچین عضو شوید و بروز باشید
 
با انتشار هر قالب، یک ایمیل ارسال می شود
 
 
و یک طرح متفاوت آغاز می شود!
همه چیز با دقت و علاقه طراحی میشود :)
 
 
 
  • سوالات

    پشتیبانی قالب ها در فروم سایت انجام میگیرد.بنابراین لطفا ابتدا لاگین کنید و سپس سوال خود را مطرح کنید

    مشاهده
  • 1
  • 2
  • 3

درباره هولولنز مایکروسافت چه می دانید؟

5
1 1 1 1 1
رتبه 5.00 (7 رای)

ویندوز هولوگرافیک ترکیبی از واقعیت دنیای ما و محاسبات کامپیوتری است که توسط مایکروسافت ایجاد شده و کمک میکند عناصر دنیای واقعی با دنیای مجازی در تعامل باشند ( بعنوان مثال هر دو با هم در یک محیط  قرار بگیرند) و این به کمک پنجره های مختلفی که تعبیه شده است ممکن می شود. کلیه نرم افزارهای معتبر و بین اللملی می توانند در این محیط اجرا شوند. همچنین توابع  کتابخانه ای ( که برای استفاده از هولوگرام ساز ویندوز لازم است)، در ویندوز 10 پشتیبانی می گردند.

 
مایکروسافت، "ویندوز هولوگرافیک" را به عنوان  بخشی از ویندوز 10 در 21 ژانویه 2015 ( در یک هدست شیشه ای هوشمند یا همان هولولنز) معرفی کرد. همانطور که می دانید ویندوز 10 در تابستان 2015 منتشر  و هدست (هولولنز) مدتی بعد از آن آماده خواهد شد.
مایکروسافت در ویندوز 10 از عینک هوشمند بی سیم (هولولنز) پشتیبانی میکند. این عینک با استفاده از  سنسورهای پیشرفته، صفحه نمایش نوری با کیفیت بالا(که در جلوی آن نصب شده) و بهره گیری از صدا ، نرم افزارها را به دنیای واقعی مربوط می کند و اجازه میدهد که  کاربر از طریق نگاه ، صدا و حرکات دست  با محیط  در تعامل باشد. خوب است بدانید هولولنز از  پنج سال قبل در حال توسعه بوده اما در سال 2015 معرفی  شده. (در ابتدا قرار بر آن بوده که این هدست به عنوان بخشی از تکنولوژی کینکت استفاده گردد) مایکروسافت پیش بینی می کند که به زودی  هولولنز برای مصرف کننده نهایی و شرکتها قیمت گذاری شود.

 

هولولنز چیست و چگونه کار می کند؟

مایکروسافت هولولنز را بصورت عینکی که متصل به یک پیشانی بند است  و قابل تنظیم به جلو- عقب و بالا- پایین میباشد  طراحی کرده است. کاربر میتواند با استفاده از چرخ تنظیم کننده در پشت پیشانی بند، آن را روی سر خود میزان کند. وزن هولولنز در حدود 0.4 کیلوگرم پیش بینی میشود.
درلبه جلویی هدست تعداد زیادی سنسور (برای محاسبه عمق)، دوربین های ویدئویی و واحد پردازش هولوگرافی قرار گرفته و همچنین یک جفت لنز ترکیبی شفاف نیز درآن محصور میباشد که تصاویر را در نیمه پایینی نمایش دهد. هلولنز باید در فاصله ای بین مردمک (IPD) دو چشم کاربر قرار گیرد.
در امتداد لبه پایینی که روی گوش را می پوشاند یک جفت بلندگوی کوچک قرمز رنگ قرار دارد و همانطور که صدای محیط بیرون را مانع نمی شود، به کاربر اجازه میدهد تا صداهای محیط مجازی را نیز بشنود. استفاده مدل های شبه سازی شده علمی باعث میشود که هولولنز بتواند صدا را  از دو گوش تولید کند و شبیه سازی محیط 3 بعدی را ممکن سازد
بر روی لبه بالا نیز دوجفت دکمه قرار دارد. دکمه های  مربوط به روشنایی صفحه (brightness) بالاتر از گوش چپ و دکمه های صدا در بالای گوش راست است. دکمه های مجاور نیز شکلی متفاوت دارند :  یکی  مقعر و دیگری محدب است که باعث می شود کاربر بتواند با لمس کردن آنها را تشخیص دهد.

 

تکنولوژی های بکار رفته در هولولنز

در این دستگاه یک میکروفون ،یک دوربین فیلمبرداری و عکاسی و یک واحد محاسبه موقعیت (IMU) (شامل شتاب سنج ،ژیروسکوپ و یک مغناطیس سنج) وجود دارد.
علاوه برCPU و  GPU پیشرفته ، هولولنز دارای یک واحد پردازش هولوگرافی (HPU) و یک پردازنده کمکی است که در  پردازش و ادغام اطلاعات از سنسورهای مختلف و انجام کارهایی مانند نقشه برداری فضایی و تشخیص حرکت ، صدا و گفتار، موثر است.
به گفته مخترع ارشد هولولنز، الکس کیپمن ، واحد پردازش هولوگرافی (HPU) در لحظه می تواند ترابایت ها داده را پردازش کند.
لنزهای  ترکیبی هولولنز از سه لایه آبی ، سبز و قرمز تشکیل شده است که هریک ویژگی های متفاوتی دارد. مانند بسیاری از صفحه نمایش های دیگر ،طرح صفحه نمایش هولنز، بخش محدودی از میدان دید کاربر (FOV) را اشغال می کند. همچنین بیشتر استفاده کنندگان نسخه های اولیه ، میدان دید هولولنز را کوچک معرفی کرده اند ( اگرچه درک ذهنی و تجسم فضایی افراد بطورقابل توجهی متفاوت است)
در  کنفرانسی که ماه می 2015 با محوریت توسعه هولولنز برگزار شد، یکی از شرکت کنندگان میدان دید صفحه نمایش هولولنز را 5/17 *30 درجه تخمین زده است. همچنین در مصاحبه ای که کودو تزوندا، نائب رئیس مایکروسافت درنمایشگاه سرگرمی های الکترونیکی درماه ژوئن 2015 انجام داد،  اشاره کرد که میدان دید نسخه نهایی هولولنز به طور قابل ملاحظه ای متفاوت خواهد بود.

 

 

 

کاربردهای هولولنز

از سال 2015 تعدادی از برنامه های ویندوز هولوگرافیک معرفی شده است :


•    هولو استودیو : نرم افزار مدلسازی 3D (سه بعدی) که  برای پرینترهای 3 بعدی استفاده میشود
•    نسخه 3 بعدی نرم افزار ارتباط  از راه دور  اسکایپ
•    برنامه آموزشی آناتومی بدن انسان که توسط دانشگاه کیس وسترن با همکاری کلنیک کلیولند ساخته شده است
•    نسخه بازی ویدویی minecraft
•    افزودن قابلیت های ویژه برای autodesk maya
•    و همچنین نرم افزار onsight  و sidekick که پروژه های نرم افزاری ناسا و مایکروسافت برای جستجو در فضا میباشد.


onsight   با همکاری آزمایشگاه پروپالشن-جت ناسا (JPL) داده های مریخ نورد را بصورت 3 بعدی شبیه سازی میکند و ازین طریق دانشمندان سراسر جهان با دستگاههای هولولنز میتوانند با هم همکاری داشته باشند. از سوی دیگر  Onsight در ماموریتهای فضایی میتواند استفاده شود و کاربران به کمک این هدست قادر خواهند بود فعالیتهای مریخ نورد را از طریق  نگاه کردن به اهداف باز شدن منوهای کرکره ای برنامه ریزی کنند. JPL  امیدوار است تا جولای 2015 این امکان بصورت عملی فراهم شود.


orange ابزار sidekick  برای فضا نوردان با دو حالت عملکرد ایجاد شده است :
1)    حالت کنترل  از راه دور ( remote expert mode) : قابلیت های نرم افزار اسکایپ (چت صوتی و تصویری ) امکان ارتباط اپراتور در زمین را با فضانورد فراهم میسازد. بنابراین اپراتور زمینی قادر است بصورت 3بعدی  آنچه که فضانورد میبیند را مشاهده و راهنمایی های لازم را ارائه کند.
2 )  حالت (Procedure mode) : روی هر شی در فضا عملیاتی که می توان انجام داد نشان داده می شود و این حالت برای مواردی که باید یک سناریوی مستقل، بصورت مرحله به مرحله توسط تیم فضایی اجرا شود مناسب است.
Sidekick  برای استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی توسعه یافته است وناسا انتظار دارد تا پایان سال جاری فضانوردان بتوانند از آن در ماموریت ها استفاده کنند.

 

واسط گرافیکی کاربر در هولولنز

ویندوز هولوگرافیک بسیاری از اجزای ویندوز را به ارث برده است! پنجره ها همچنان وجود دارند. هر برنامه ای را  که کاربر میخواهد اجرا کند براحتی و بوسیله  نگاه کردن و یا تمرکز بر روی آن ( از طریق  ضربه در هوا  با انگشت اشاره  مشابه حرکت کلیک کردن بر روی  ماوس ) انتخاب میکند. با باز کردن کف دست رو به بالا،  منوی home  انتخاب میشود. (مشابه فشاردادن کلید ویندوز بر روی صفحه کلید یا تبلت). کاربران میتوانند  از طریق فرمان صوتی یا کشیدن منوی start  در هوا برنامه های مورد نیازشان را اجرا کنند. همچنین میتوانند سایز برنامه را تغییر بدهند یا آنها را به جای دیگر حرکت دهند.
پنجره ها و منوها نیز در این واسط کاربری، میتواند متحرک یا ثابت باشد .
در محیط هولوگرافیک، نوار عنوان (Title bar) یک دکمه در سمت راست برای بستن پنجره دارد و عنوان در سمت چپ است  و برای مدیریت پنجره ها (مثل تغییر اندازه و ثابت نگه داشتن و متحرک بودن آنها)  کلیدهایی در وسط تعبیه شده است.

 

 

بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید لینک های زیر را بررسی کنید :

https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us
https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us/experience

  • 1
  • 2
بالا