راه های تماس :
1 ابتدا با شناسه کاربری خود وارد سایت شوید
2 روی کلید سبز رنگ بالای سایت کلیک کنید
3منوی ارسال پست جدیدرا کلیک کنید .
  • ساعات مجاز برای تماس : 10 تا 16
  • روزهای کاری : شنبه تا 4شنبه
  • ایمیل : data(@)rastchin.com
 
اگر مشکل شما همچنان برقرار است یا سوالات دیگری دارید می توانید با تلگرام ما در ارتباط باشید
 

پرسش و پاسخ

در این بخش سوالات مربوط به راستچین کردن قالب ها و موارد مشابه بررسی و پاسخ داده می شود
با سلام
راهنمایی میخوام برای گرفتن هاست و دامین
اطلاعی ازشون ندارم و از شما راهنمایی میخوام
ممنون میشم کمک کنید
  1. seven
  2. اتاق عمومی
  3. چهارشنبه, 03 خرداد 1396
پاسخ صحیح
پاسخ صحیح Pending Moderation
0
رای
لغو
سلام

DNSای که باید روی دامنه شما تنظیم بشه، باید آدرس سرور "ایران سرور" باشه.
چون دامنه آی آر هست معمولا تا یکروز طول میکشه کش سرورهای "نیک" خالی بشه و ممکنه مشکل به این دلیل بوده باشه. همچنین برای اطمینان از تنظیم dns در دامنه خود، به سایت https://intodns.com رفته و آدرس سایت رو وارد کنید.
نکته:
بهتره زمان ثبت دامنه و همان ابتدا dns ها رو ست کنید (در پنل رادکام) تا لازم نباشه بعدا عوض کنید
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اتاق عمومی
  3. # لینک
پاسخ صحیح Pending Moderation
0
رای
لغو
دوستان من یه مشکل دارم
یک دامین ir از radcom.co گرفتم از ایران سرور هم یک هاست
الان توی برقراری دامین و هاست مشکل دارم
توی dns ها
میشه راهنماییم کنید؟
4 تا dns هم بهم داده اونارم زدم ولی اتفاقی نیوفتاده
مگه dns نباید دامین من هم جزیی ازش باشه؟
مشکل از کجاست؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اتاق عمومی
  3. # 1
پاسخ صحیح Pending Moderation
0
رای
لغو
بهتر است برای انتخاب یک دامنه موارد ذیل را مد نظر قرار دهید :

1. کوتاه بودن دامنه

با این که شما می توانید تا 60 کاراکتر را در نام دامنه خود قرار دهید، اما هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن ساده تر است و به این ترتیب مخاطبان بیشتری خواهید داشت (این همان داستان یک هجایی بودن دامنه است) . برخی مطالعات نشان داده کاربران معمولا نمی توانند نام دامنه ای را که بیش از 12 کاراکتر دارد، به راحتی به خاطر بسپارند. (نگاهی به دامنه معروف اینترنتی ایران مثل دیوار ، زنبیل ، بامیلو ، فینال یا همین نیوسئو بندازید …)

2. معنا دار بودن

قطعا هر چه نام دامنه معنادارتر باشد، امکان به خاطر سپردن آن نیز بیشتر خواهد شد. بهتر است دامنه انتخابی شما دربردارنده موضوع فعالیت سایت و حوزه ای تجارت شما باشد که در آن فعالیت می کنید. خلاصه این که بهتر است حداقل یکی از عبارات کلیدی را که در مرحله برنامه ریزی برای سایت در نظر گرفتید در دامنه سایت جای دهید که البته این مهم برای سئو سایت هم مفید است.

برای نمونه اگر می خواهید برای رستوران خود سایتی تهیه کنید، بهتر است واژه food را در آن بگنجانید. معمولا توصیه می شود از گنجاندن واژه های فینگیلیش در نام دامنه حتی الامکان خودداری شود، با این حال شاید در برخی موارد چنین کاری چندان هم بد نباشد؛ مثلا برای یک سایت فروش کالا می توان از واژه kala نیز در نام دامنه استفاده کرد که نمونه بارز آن سایت بزرگ digikala است.

اما از دیدگاهی دیگر ، برخی افراد متخصص که قصد راه اندازی وبسایتی شخصی دارند باید از نام و نام خانوادگی خود برای ثبت دامنه استفاده نمایند.

آموزش انتخاب دامنه,آموزش ثبت دامنه,انتخاب بهترین دامنه

3. حرف به جای عدد یا کاراکتر

با این که در نام دامنه خود می توانید از عدد یا کاراکترهایی نظیر (-) نیز استفاده کنید، اما بهتر است حتی الامکان از حروف برای آن بهره بگیرید و از اعداد و عبارت های دیگر پرهیز کنید، زیرا به این صورت دامنه تان شکل ظاهری بهتری خواهد داشت.

یک سری کاراکترهای ممنوعه هم در ثبت دامنه هست که در ذیل لیست شده اند :

# , _ , ( , ) , = , +

پس از این که چند نام مختلف برای دامنه مورد نظر خود انتخاب کردید، باید ببینید دامنه انتخابی شما آزاد است یا خیر. برای این کار وبسایت های زیادی وجود دارد. می توانید به سایت میهن نیک مراجعه کرده و نام مورد نظر را در باکس جستجوی آن تایپ کنید و دکمه جستجو را بزنید تا از وضعیت آزاد بودن دامنه مد نظر خود مطمئن شوید.
دامنه های ناموجود، دامنه هایی است که قبلا از سوی عده ای دیگر ثبت شده اند و فعلا امکان ثبت آنها وجود ندارد. اما اگر دامنه ای آزاد باشد می توانید براحتی و در حد چند دقیقه آن را برای خود ثبت کنید. اگر حتما روی نام خاصی اصرار دارید و قبلا ثبت شده است ، می توانید پسوند های دیگر دامنه را برای آن نام در نظر گرفته و به ثبت برسانید. با اندکی صبر و حوصله و بررسی گزینه های موجود می توان نام دامنه مناسبی برگزید.

بارها پیش آمده زمانی که یکی از مشتریان امیر قمصری اصرار زیادی برای داشتن دامنه ای داشته است که آزاد نیست و فرد دیگری در حال استفاده از آن است ، با تماس با صاحب کنونی دامنه و تعاملات مادی و معنوی توافقی جهت انتقال دامنه به فرد جدید صورت گرفته است.

4. دامنه با پسوند دات کام یا دات آی آر یا … ؟

با این که پسوند com. آشناترین و رایج ترین پسوند اینترنتی در دنیاست، اما پسوندهای دیگری نیز در این میان وجود دارد. برای نمونه پسوند org. برای نام سازمان های دولتی یا مردم نهاد پیشنهاد می شود اما هر کشوری پسوندی منحصر به فرد دارد که نشانگر ثبت دامنه در همان کشور است. این دامنه برای ایران به شکل ir. است.

مزایای دامنه با پسوند ir.

نخست آن که هزینه ثبت این نوع دامنه بسیار کمتر از دامنه های بین المللی است.
دوم، امکان تاثیر تحریم های بین المللی بر دامنه شما تقریبا از بین می رود.
سوم آن که امکان کلاهبرداری و دزدیده شدن دامنه تقریبا از میان می رود؛ زیرا عامل اصلی اجرایی این دامنه، یک نهاد رسمی در ایران است و برای ثبت و انتقال دامنه مدارک زیادی را این نهاد طلب می کند.
مزیت چهارم این است که بسیاری از واژه هایی که با پسوند com. ثبت شده اند با پسوند ir. آزاد بوده و می توانید به راحتی آن را به نام خود
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اتاق عمومی
  3. # 2
پاسخ صحیح Pending Moderation
0
رای
لغو
سلام.

1) برای دامنه های آی آر : پیشنهاد میشود مستقیم از ثبت کننده یعنی nic.ir خرید نفرمایید زیرا تخفیف مناسبی ندارد. می توانید ابتدا در سایت Nic.ir عضو شده و سپس از طریق یکی از نماینده های مجاز مانند radcom.ir اقدام به ثبت دامنه کنید. در این روش قیمت ثبت دامنه( 5ساله) 15000 تومان است. (برخی نماینده ها 12000تومان نیز ثبت می کنند)

2) دامنه های بین اللملی (مانند کام، نت و ...) : وب سایت های ایرانی معمولا در هند دامنه های بین اللملی را ثبت می کنند تا ارزان تر تمام شود. برخی نیز از سرویس دهنده های آمریکایی استفاده می کنند که خطر تحریم همواره وجود دارد. پیشنهاد ما بازهم شرکت radcom.ir است که دامنه را در ثبت کننده Tucows در کانادا ثبت می کند :
https://goo.gl/zzPCuy

3) در مورد هاست نمی توان بطور قاطع یک سرویس خاص را معرفی کرد. زیرا باید نیازتان را مشخص کنید اما بطور کلی می توان گفت :
- سایت بسیار پربازدید : سرور اختصاصی / کلاود
- سایت پربازدید : سرور مجازی/ هاست اشتراکی ویژه
- سایت تازه راه اندازی شده : هاست اشتراکی

هر 3 مورد بالا را می توانید در شرکت ایران سرور (https://www.iranserver.com) بیابید که پشتیبانی مناسبی دارد
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اتاق عمومی
  3. # 3
  • صفحه :
  • 1


پاسخی یافت نشد
اولین نفر باشید!
پست جاری قفل شده است
بالا